top of page
Featured Review

Van framerunnen krijg ik energie!

Alweer 3 jaar geleden dat ik voor het eerst met mijn framerunner op een atletiekbaan stond. De tijd vliegt voorbij! Ik heb weer waardevolle herinneringen gemaakt het afgelopen (sport) jaar!


NK Frame Running

Eind juni vorig jaar heb ik meegedaan aan de Landelijke Frame Running Cup. Dit vond plaats bij Atletiekvereniging Spirit te Lelystad. Uit werkelijk alle hoeken van Nederland kwamen de Framerunners naar Lelystad toe. Rond de klok van tien gaf men het startsein met het zogenoemde startpistool. Mijn eerste afstand begon rond elven. Ik liep vier afstanden; 100, 200, 400, 800 meter. Op de 200, 400, en 800 liep ik voor het eerst een officiële wedstrijd. Het was een spannende strijd tegen allemaal snelle atleten. Ik werd heel hard aangemoedigd door mijn vader, en mijn trainers. Als kers op de taart werd ik derde van NL! Statina baanwedstrijd Zoals elk jaar vinden er twee keer per jaar baanwedstrijden plaats op de atletiekbaan waar ik wekelijks train. Wij werken een meerkamp af van verschillende onderdelen; 60 en 100 meter sprint, kogelstoten, en verrijden (i.p.v. verspringen). Het is leuk om elk jaar weer te zien of je een PR hebt behaald. Dit jaar haalde ik een score van 55,50 meter op het onderdeel verrijden. Tijdens de 60 meter behaalde ik een mooie tijd van 13,99 sec. En met kogelstoten gooide ik 5,63 meter. Het is altijd gezellig met je teamgenoten een wedstrijd te hebben!




Feel A Life Event Een dag voor de Culemborg Cityrun vindt er het Feel A Life Event plaats in de binnenstad van Culemborg. Deze dag is er een sportmarkt met kraampjes waar je informatie kunt vragen over bijvoorbeeld atletiek. Ik werd gevraagd om deze ochtend aanwezig te zijn om mijn frame te demonstreren. Nelleke en Mariska gaven een looptraining aan een groep senioren waar aan ik ook mee kon doen, dat was heel leuk! Het was een geslaagde dag!


Culemborg Cityrun De volgende dag was het zo ver. Ik liep samen met Ernest, Anna en Nelleke 5 km door hartje Culemborg. Mijn beste vriend Siem en zijn ouders kwamen mij heel hard aanmoedigen samen met mijn ouders. Na zo’n 50 minuten kwamen we over de finish waar heel veel mensen stonden. De lopers kregen allemaal een welverdiende medaille. Het was een fantastisch feestje! Tot de volgende (city)run! G-topteam Vanaf heden train ik samen met de atleten van het G-topteam. Het was praktischer qua tijd en ook nog supergezellig! De komende tijd ga ik trainen op een goede 5km, en uiteindelijk een 10 km. Ik heb er zin in!


Op naar nog veel sportieve Frame Running jaren!




Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Tag Cloud
bottom of page