top of page
Featured Review

Mijn hoogtepunten van 2022!

Het einde van 2022 is in zicht, een jaar waarin ik, samen met al mijn liefdevolle dierbaren weer veel heb beleefd.

Ik wil hier heel graag op terugblikken. Dus, hierbij mijn favoriete hoogtepunten van 2022!


Mijn stages

• Elan media

Vanaf half september loop ik stage bij een super leuk bedrijf genaamd 'Elan Media'. Het is een communicatie & reclamebureau in één. Elan heeft verschillende magazines, misschien heb je bijvoorbeeld wel de Betuwe Totaal op je deurmat gehad, of De Inzaken. Het is een kleinschalig bedrijf wat ik persoonlijk heel fijn vind. Het is altijd gezellig met bijna alleen maar (!) vrouwen. Een super leuke plek!



• SO-VSO De Cambier

Naast mijn stage bij Elan, loop ik ook stage op De Cambier, dit is een SO/VSO-school voor kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Ik begeleid leerlingen in het SO met een Ernstige Verstandelijke Beperking (EVB). Ik kan doormiddel van een rooster zien wat ik mag gaan doen met de leerlingen. Ik ga bijvoorbeeld snoezelen met de leerlingen één op één of twee op één. Ik zorg dat het fruit, brood & drinken klaar staat, of ik ga met een leerling één op één een matchwerkje doen, etc. Ik vind dit echt een fantastische plek.



• OBS De Sterappel

Ik heb nog een stageplek op een reguliere basisschool. Ik help mee in groep 1&2.

Het is leuk om de kinderen te helpen met bijvoorbeeld een spelletje. Ik zorg voornamelijk dat de kleine taakjes gedaan worden waar een leerkracht het meestal te druk voor heeft, wat ik begrijp in een volle klas met 23 kinderen! En verder draai ik gewoon lekker mee in de groep en help waar ik kan.


NK FrameRunning

Ik doe regelmatig aan wedstrijden mee waarin we strijden tegen elkaar op de atletiekbaan. In Juni dit jaar nam ik voor het eerst deel aan het Nederlands Kampioenschap FrameRunning in Lelystad. FrameRunning atleten vanuit het hele land streden voor mooie eerste, tweede en derde plaatsen. Elke atleet was ingedeeld in categorieën, deze categorieën waren gebaseerd op leeftijd en PR's. Het bestond uit twee categorieën: junioren en senioren (18+). Deze dag ontmoette ik mijn grote voorbeeld Colin van Tricht, die ook fanatiek aan FrameRunning doet. Na een mooie competitie waarin ik vier afstanden heb gelopen, werd ik verrassend derde van Nederland, en eerste bij de dames! Zonder de fijne coaching van Nelleke, en aanmoediging van mijn vader en trainers was mij dit niet gelukt!


Kerstmarkt Keulen

Deze maand ben ik samen met het team van Elan (en mijn moeder) naar de kerstmarkt in Keulen geweest. Dit was echt een feestje, 'sOchtends werden we opgehaald door een hele grote touringcar, die ons naar de plaats van bestemming bracht. Onderweg kreeg iedereen een super mooi vest van Elan cadeau. Eenmaal aangekomen gingen we met een lijnbus naar één van de markten. Het zag er zo leuk uit allemaal,  heerlijke kerstsferen en gezelligheid. 'sAvonds gingen we uit eten bij een super leuk restaurant. De terugreis in de bus was ook een gezellig feestje. Een dag om niet meer te vergeten! 



Zomervakantie in Spanje

Deze zomer zijn we met ons hele gezin naar de Costa Brava in Spanje gereden, ons plekje waar we verbleven was in Empuria Brava. We hebben in verschillende baaien gezwommen, zijn naar Barcelona geweest,  en we hebben de Sagrada Familia gezien, en nog veel meer. Dit is ook terug te lezen in één van mijn vorige blogs!


Culemborg cityrun

Ik hou er van om runs te lopen, of aan wedstrijden mee te doen. Zo heb ik in oktober samen met Ernest & Anna, vrienden van mijn trainers, en mijn lieve trainster Nelleke de 5 km cityrun gelopen. Na weken trainen onder begeleiding van Nelleke, was ik er helemaal klaar voor, een mooie route door hartje Culemborg, met uiteraard een uitdagende heuvel. Mijn ouders, Bassie, beste vriend Siem, en zijn ouders Loek & Sandra kwamen mij aanmoedigen. Het was een mooie dag! Aan de finish een mooie, welverdiende medaille gekregen!




Feel A Life Event

De dag voor de Culemborg Cityrun wordt er altijd een sportmarkt georganiseerd. AV Statina laat zien wat ze in petto heeft qua atletiekvormen. Één vorm daarvan is FrameRunning. En wat is nou leuker om als FrameRunning atlete je frame te mogen laten zien en er over mogen vertellen?  Ook mocht ik een training bijwonen samen met een groep volwassenen, onder leiding van Nelleke en Mariska. Het was een super gezellige ochtend! 


Zeeland

Iedere klas op Werkenrode School maakt één reis binnen zijn of haar schoolcarrière, dit kan in binnen en buitenland zijn. Dit kalenderjaar zijn wij, klas BB1, naar Zeeland geweest. Het plaatsje waar we ons huisje hadden was in Koudekerke. Een hele mooie belevenis rijker. We hebben deze week veel mooie dingen gezien, en uiteraard veel lol gehad. Een reis om nooit te vergeten! 


Diploma uitreiking

Ook heb ik dit jaar mijn diploma behaald, sinds dit jaar heeft het Voortgezet Speciaal Onderwijs ook recht op een erkend diploma. Aangezien ik geen meisje ben wat naar een simpele dagbesteding wil, en juíst op een echte nuttige werkplek wil gaan werken loop ik nu stage. Ik hoop begin 2023 écht van school te gaan en mijn hart te volgen wat ik leuk vind!


Elektrische fiets

Ook heb ik dit jaar een elektrische fiets gekregen. Hoe dit proces in zijn werk ging? Eerst gingen we een kijkje nemen bij De Fietser in Ede, dit is een hal waar ik de fiets kon uitproberen, zo kon ik samen met mijn ouders de beste keuze maken welke fiets ik wilde en bij mij past. We mochten verschillende fietsen uitproberen. Ik heb drie fietsen uitgeprobeerd, eerst een Batavus, vervolgens een transport fiets met een mand. Maar ik vond deze niet zo prettig en voelde erg zwaar. Tot slot probeerde ik nog een Batavus. Dit was een Batavus Finez, met middenmotor. Deze fietste echt heerlijk en is het ook geworden. Na ongeveer 3 maanden kon ik mijn fiets ophalen bij Van Arkelen in Kesteren, dit is ook de plek waar ik naartoe kan als mijn fiets iets mankeert, of voor een onderhoudsbeurt moet. Ik heb al vele kilometers gemaakt, en heb er ontzettend veel plezier van! Niet te vergeten ben ik in de zomer dit jaar ruim 50 km gaan fietsen met mijn lieve opa en oma. Voor herhaling vatbaar! 


Carnaval in het Zuiden

Zoals elk jaar vieren ze in Brabant en Limburg groots Carnaval. Als je het mij vraagt, ik ben een echt feestbeest, en hou dus echt van een gezellig feestje. Dit jaar vierde ik mijn tweede Carnaval in Limburg bij mijn Limburgse vrienden. En blijf dan gezellig logeren bij mijn beste vriend Siem. Dat is altijd één groot feest. Feestband Sjloetingstied treed vaak op, ik ken bijna alle nummers. Ze zeggen al dat ik een Betuwes-Limburgs meisje begin te worden!


Lieve lezers,

Hierbij wil ik jullie een heel gezond, mooi en liefdevol 2023 wensen!

Tot in 2023!


Liefs, Esmée


Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Tag Cloud
bottom of page