top of page
Featured Review

Mijn hoogtepunten van 2020!

Het was een gek en onzeker jaar toen we hoorde dat het Coronavirus in ons land was. Ondanks dit rare jaar heb ik leuke dingen gedaan, zover dat kon.


Racerunning bij Statina

Ik begon dit jaar met iets onwijs leuks, mijn droom: Racerunnen op een atletiekbaan. Ik ben na een paar jaar zoeken terechtgekomen bij Atletiekvereniging Statina in Culemborg. Wat vond ik dat leuk, maar ook een beetje spannend. 13 januari 2020 was het dan zover, mijn allereerste training was een feit! Ik ontmoette mijn onwijs leuke en lieve trainers Nelleke en Bas. Betere trainers kon en kan ik niet wensen! Ondanks alle omstandigheden en dankzij mijn chauffeur (mijn vader) heb ik een fantastische eerste Racerunning jaar gehad bij deze fantastische sportvereniging!





Carnaval in het Zuiden

Carnaval is altijd voor de muzikanten van Sjloetingstied een grote achtbaan. Ik mocht dit jaar een ritje meegaan. We gingen naar Arcen, daar was een onwijs leuk Vastelaovend feestje. De volgende dag was er de boerenbruiloft in Venlo. Ik heb ook kennis gemaakt met de muzikanten van Sjloetingstied. Wat een fantastische band is dit!!





Winterzon festival Venlo

Een paar weken later was Het Winterzon Festival in de Florazon veiling in Venlo. Daar traden verschillende bands en artiesten op, zoals: Sjloetingstied, Xander de Buisonjé, Kay Geertman en nog meer fantastische artiesten! Het was één groot feest! Ik heb zelfs Xander de Buisonjé mogen ontmoeten!





Koningsdag in Corona-tijd

Dit jaar was ook Koningsdag anders dan anders. Geen zeskamp, kleedjesmarkt, gezelligheid in het dorp. Maar in huize en de tuin van de familie Huibers maakten we er zelf wat leuks van. Mijn moeder had leuke spellen bedacht zoals koekhappen en bingo. Dat was heel gezellig!






Onze zomervakantie

In de zomervakantie gaan we normaal gesproken naar het buitenland, maar dit jaar ging dat niet. Daarom hadden we alsnog een vakantie naar Texel en Zeeland geboekt. Onze eerste week gingen we naar het Zeelandse plaatsje Renesse. Daar zaten we op Camping de Oase. We hadden een mooi chalet waar we verbleven. We hebben veel mooie plaatsen in Zeeland bezocht.



De week er na zijn we naar Texel geweest. Daar zaten we op camping de Koorn-aar in Den Burg. Hier zijn we al diverse keren geweest en het voelt daar als thuiskomen. Ook daar hadden we een mooi chalet. We zijn veel naar het strand geweest. Er zijn op Texel verschillende stranden. Wij gingen vaak naar strand Paal 17, en naar strand Paal 15. Ook was er dit jaar " het Strand van 2020". Dit werd georganiseerd door Qmusic. Mijn vader was in deze week jarig en als verassing kwamen mijn oom en tante een dagje. En opa en oma bleven gezellig logeren.


Het waren leuke vakanties waar we met plezier op terugkijken!

Racerunningdag in Amersfoort

In september was er een Racerunning dag georganiseerd in Amersfoort bij AV Triathlon. Mijn trainers Nelleke, Bas en Veri waren er ook. We kregen een training samen met andere racerunners. Deze training werd gegeven door Ramon en Elske. Dit zijn trainers uit Lelystad en Rotterdam. Het was erg leerzaam en leuk!





Mijn bezoekjes naar Limburg

In 2020 heb ik ondanks alles mijn hartsvriend Siem vele malen mogen bezoeken. Wanneer het even kon, maakten we gebruik van de mogelijkheid om elkaar te zien. In februari hebben we samen genoten van carnaval, nog net voor de lockdown. Daarna zagen we elkaar pas weer in juni, en vervolgens in de zomervakantie. In die week hebben we veel gevaren met de boot en was zelfs L1 een dag te gast. Bas van der Zwaan maakte opnames voor het programma “òngerwaeg”. Zelfs de herfst- en de kerstvakantie hebben we benut om elkaar te zien. En elke keer als mijn ouders me wegbrachten ging onze blonde vriend Guus mee naar Limburg.




Maar ….. er waren ook een paar mindere momenten:

Zo moesten we plotseling afscheid nemen van mijn lieve vriendin Sterre. Ik mis haar nog elke dag.


Ook was het schrikken toen we hoorde dat mijn oma plotseling werd opgenomen in het ziekenhuis met hartklachten. Ze moest worden geopereerd en kreeg 5 omleidingen. Gelukkig gaat het weer goed met haar. En Corona, tja …... alles is anders geworden. Opeens mag je geen handen meer schudden, niet meer knuffelen met opa en oma, en lopen we met een mondkapje. Ik hoop dat alles weer normaal wordt zoals “vroeger".

Ik wens jullie allemaal een heel fijn en gezond 2021.

Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Tag Cloud
bottom of page