top of page
Featured Review

FrameRunning regiocompetitie 2022

Afgelopen zaterdag 09 april was het zover: de Dirk Kuyt Foundation FrameRunning regiocompetitie in Amersfoort. Samen met mijn vader reden we naar Amersfoort waar we als eerste m’n framerunner in elkaar moesten zetten. We werden daar hartelijk ontvangen door de organisatie en ik kreeg een wedstrijdnummer uitgereikt voor aan mijn framerunner. Mijn lieve trainers Nelleke en Bas, en mijn trainingsmaatje Tygo waren ook bij de framerunning regiocompetitie.


FrameRunning is de vervangende naam voor RaceRunning. Dit is sinds 10 mei 2021 in gegaan. We sporten in een Frame en daarom heet de sport ‘FrameRunning’. De wedstrijden vonden plaats in Amersfoort bij Atletiekvereniging Triathlon.


Ikzelf deed mee aan twee onderdelen: de 100 meter sprint, en de 60 meter sprint. We begonnen met een warming-up onder begeleiding van mascotte Dirkie, en Pim Brouwers, ambassadeur van de Dirk Kuyt Foundation en oud-kandidaat uit het tv-programma ‘Je Zal Het Maar Hebben’. Er waren atleten van verschillende atletiekverenigingen zoals; AV Flevo Delta uit Dronten, AV Statina uit Culemborg, AV Triathlon uit Amersfoort, AV Zuidwal uit Huizen, AV Climax uit Ede, en AV Only Friends uit Amsterdam.


Per onderdeel werden de atleten in 4 series verdeeld. Dit was gebaseerd op hun snelste PR. Ik heb op de 100 en de 60 meter gelopen. Erg tevreden met mijn tijden, helaas geen PR gehaald, maar dat kon ook niet met zulk regenachtig weer. Ik heb alle twee de onderdelen gewonnen.


Ik heb heel erg genoten van deze wedstrijd, ondanks het weer, dat mocht de pret niet drukken. Na afloop kregen we allemaal een welverdiende medaille!


Deze wedstrijd smaakte naar meer, de volgende staan gepland in mei en juni! HERE WE GO!




Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Tag Cloud
bottom of page