Featured Review

Familie reünie op Tenerife!

Bijgewerkt op: 18 mrt. 2023

Mijn zusje Roos loopt stage op Tenerife, en haar zo lang moeten missen konden wij niet. Daarom vlogen mijn ouders en ik op woensdag 1 maart al vroeg in de ochtend naar Tenerife.

Rond 02.30u arriveerden wij op de luchthaven van Schiphol. We liepen naar de incheck balie om onze koffers in te checken. De koffers werden op een lopende band gelegd, om naar het vliegtuig geleid te worden. Hierna liepen we door naar de douane. Wij werden gecheckt op kleding, schoenen of andere spullen wat gevaarlijk kan zijn of niet in de handbagage mag.

Nadat we allemaal goedgekeurd waren, was het wachten totdat we het vliegtuig in mochten. Rond 06.30u werden onze tickets gescand om vervolgens in het vliegtuig te stappen. We liepen door een hele lange ‘slurf’ die ons naar het vliegtuig leidde. En toen….. Na eerst de vleugels van het vliegtuig ontdooit te hebben, konden we eindelijk vertrekken. Na 4,5 uur vliegen kwamen we aan op het vliegveld in het zuiden van Tenerife. Wij hadden een auto gehuurd om mooie plekjes te bezichtigen op het eiland.

Na nog een uurtje rijden naar plaats van bestemming: Puerto de la Cruz, pakten we een terrasje. Na enkele minuten zagen we Roos aankomen lopen en knuffelde haar. zo gek en bijzonder tegelijk om haar weer na tien weken in real life te zien. Na even flink geknuffeld te hebben, dronken we met zijn viertjes een drankje. Roos wilde ons een rondleiding geven door de 3 hotels waar ze werkt. De hotels heten: Bonanza, Interpalace, en Canarife. Alle 3 de hotels horen tot de organisatie van Blue Sea.

Ik heb een hele aardige man ontmoet, Edgar heet hij. Hij verkoopt tickets en geeft informatie over een dierenpark op Tenerife.

Er was ook een karaokeavond waar we naartoe gingen, dat was leuk om te zien.

We hadden een heel mooi appartement waar we met z’n vieren sliepen.

Ons appartement had uitzicht op zee. En op het dak was een mooi zwembad, waar wij heerlijk hebben gezwommen en gezonnen regelmatig. Het appartement was heel dichtbij de hotels waar Roos werkt. We haalden iedere ochtend broodjes bij de dichtstbijzijnde supermarkt, dit was zo'n 10 minuten lopen vanaf ons appartement.

We hebben nog veel meer leuks gedaan en gezien. Als je in Puerto de la Cruz bent, moet je natuurlijk wel de stad verkennen. Wij zijn naar een strand geweest met zwart zand, en we hebben heel veel trappen beklommen. Op die trappen staan allemaal teksten geschreven van boeken. En natuurlijk kon daar ook een drankje op een terras niet missen.

We hebben veel meer moois gezien. Op Tenerife staat een hele bijzondere boom genaamd: De Bloeddraak boom ‘El Drago’. De beroemde Duizendjarige Drakenbloedboom (hoewel geschat wordt dat hij nu zo'n 800 jaar oud is), staat in een park in het plaatsje Icod de Los Vinos. Het klasgenootje van Roos, die ook op Tenerife stage loopt, was gezellig met ons mee naar Icod de Vinos.

Op Tenerife is een vulkaan genaamd de El Teide. Dit is de grootste vulkaan van het Spaanse eiland. Naast deze vulkaan is een nationaal park. Met 3718 meter boven zeeniveau en 7000 meter boven de zeebodem is het de hoogste berg van Spanje. Wij zijn met onze auto naar boven gereden om de vulkaan te kunnen zien. Er lag zelfs een beetje sneeuw op het topje!

Er zijn nog meer mooie stadjes op Tenerife. We zijn naar La Laguna geweest waar het strand Playa de la Teresitas ligt. De volgende dag gingen we iets heel bijzonders doen: een walvissen en dolfijnen crouse. We hebben de dolfijnen en walvissen van heel dichtbij gezien, dit was erg bijzonder! Ook ben ik met mijn moeder en zusje naar een bananenplantage geweest. Dat is een soort van gaard maar dan voor bananen. Daar zijn we saampjes een trap omhoog gelopen, het was zo gaaf om te zien en doen. Dat was eigenlijk de overtreffende trap!

De laatste dag van onze vakantie zijn we naar Playa de Las Americas geweest, dit is een heel mooi en groot strand in het zuidelijke deel van Tenerife waar ook veel toeristen komen. Rond de klok van drie uur checken we onze koffers weer in, en vlogen in de avond weer huiswaarts naar Nederland. Blij om onze grote vriend Guus weer te zien!!

Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.