top of page
Featured Review

Een feestelijke traditie!

Elk jaar vieren wij koningsdag. Dit is een feestelijke traditie. Zo ook in ons Betuwse dorpje Lienden. De Oranjevereniging had deze dag weer super georganiseerd.

Er was van alles te doen. Voor mij begon deze dag al vroeg.


Rond de klok van achten was ik al In het dorp Samen met mijn ouders. Even later arriveerden Nelleke en Bas ook waar wij mijn framerunner gereed maakten.

We begonnen de dag namelijk met een run van 5 km (en Bas 10km) in en door hartje Lienden. De zogenaamde ‘OranjeRun’ werd georganiseerd door Healthclub Juliën. Exact 08.45 uur gaf Juliën het startsein en daar gingen we… Tijdens onze route (5km) kwamen we langs mooie plekjes, één van die plekjes was langs molen De Marsch.


Het was heel erg leuk om een keer in eigen dorp een run te lopen. Nelleke en ik hebben de hele weg gekletst natuurlijk. En mijn ouders en zusje stonden ons op verschillende plekken aan te moedigen. En toen… was de finish in zicht. We namen nog even een sprintje en kwamen blij en trots over de finish. Met een mooi nieuw PR: 5km in 38 minuten!


Even later kwam ook Bassie over de finish! Na enkele minuten was de prijsuitreiking, en werden (vol verbazing) onze namen omgeroepen. Nelleke, Bassie en ik hadden alle drie een prijs gewonnen voor leukst geklede hardloper. We mochten op het podium staan en kregen onze prijs in handen.


Ondertussen hadden we wel zin in een kop koffie en kletsten nog gezellig met elkaar. Het was een erg mooie en bijzondere ochtend!


Maar de dag was nog lang niet voorbij. s’middags waren er nog meer activiteiten. Zoals zeskamp, allerlei leuke kraampjes, kleedjesmarkt, en een wereldkeuken waar er gerechten gekookt werden uit verschillende landen. De sfeer was heel fijn en gezellig.


Ook waren er optredens te zien van dansgroepen vanuit healthclub juliën, en ook werd er geturnd door leden van turnvereniging ILO.


Het was een zeer geslaagde koningsdag hier in ons mooie Lienden!



Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Tag Cloud
bottom of page