top of page
Featured Review

LOGEREN

Dag 1

Vandaag is het zo ver, dan komt mijn beste vriendin logeren. Ik trek mijn warme zachte sloffen aan en ga naar beneden. Ik doe de keukendeur open en ik zie een hele luie hond in zijn warme mand liggen. Goedemorgen Guus! Hij rekt zich uit en komt met een kwispelende staart naar me toe. Ik pak zijn riem en doe mijn jas en schoenen aan en ga lekker een rondje wandelen met Guus. Na een heerlijke wandeling in Lienden droog ik Guus zijn poten af met een handdoek en zet ik het liedje: Misfits van Djamila op, waar ik helemaal happy van word. Daarna ga ik lekker ontbijten en even appen met Akari.

Om 3 uur is het dan EINDELIJK zo ver. De deurbel gaat en daar staat ze dan: de liefste beste meid ever! Hey meisje zeg ik haar vrolijk. Ze geeft me een knuffel en we lopen naar de woonkamer. Na dat we even wat hebben gedronken, bedenk ik me dat ik de biebboeken nog moet inleveren. Als we 10 minuutjes later bij de bibliotheek zijn, lopen we naar binnen en ga ik voor een soort scanapparaat staan en lever ik de boeken netjes in. Als we even later weer op de fiets zitten vraagt Akari opeens: Esmee zullen we even langs de sportschool waar je altijd danst? Ja leuk! antwoord ik vrolijk. Nadat ik heel Lienden heb laten zien, pak ik me telefoon en maken we een paar filmpjes via de app: musical.ly. Ik zet mijn telefoon tegen iets aan, in dit geval een pompoen die buiten staat. En we hebben de grootste lol. Natuurlijk veel bloopers gemaakt hahaha. En toen was het alweer tijd om te eten.

Na het eten gingen Akari en ik naar boven en pak ik mijn laptop en zie ik de mooie foto van het lammetje en mij. Prachtige foto! Wat was dat bijzonder zeg! ik heb het lammetje naar mijn dansjuf genoemd. Zo ontzettend bijzonder, en dat is ze ook! Ik typ in google netflix in en we zoeken samen een film uit. Ik zie in de filmbalk de film van buurman en buurman staan. Haha net als een paar jaar geleden... geweldig! Ze zeggen wel dat ik een grote meid ben maar stiekem ben ik dat niet. Wie kijkt er nou op dertienjarige leeftijd nog naar buurman en buurman?! Ik dus! Ach wat kan mij dat nou schelen. Het is grappig en leuk, en daar gaat het om! Jammer dat de aflevering maar kort duurt. Daarna kijken we gewoon nog een film. Dit keer wordt het een film vol humor en grapjes, want daar houden wij allebei van. Na de film waren wij allebei helemaal op. We hebben onze pyjama aan gedaan en toen een mooie droom uitgekozen, en welterusten!

Dag 2

De volgende ochtend zijn we al vroeg wakker. Ik kijk op mijn wekker, pff tis pas

half 8. Met slaperige ogen kijk ik over de rand van mijn bed of Akari al wakker is.

Ja die is ook wakker. Goedemorgen meisje. Heb je lekker geslapen? Vraag ik haar nog half slapend. Jazeker, antwoord Akari ook nog met slaperige ogen.

Na een kwartiertje kletsen hebben we ons aangekleed en gaan we naar beneden. Ik doe de keukendeur open en zie weer die altijd vrolijke doodle zich uitrekken. Goedemorgen Guus! Zeg ik vrolijk. Hij maakt een heel grappig gaapgeluidje en kwispelend komt hij naar ons toe. Zullen we maar even gaan ontbijten? Vraag ik aan Akari. Ja dat is goed. Nadat we hebben ontbeten ruimen we even de boel op en dan nog even knuffelen met Guus. Zullen we naar de speeltuin vraag ik enthousiast aan Akari. Ja dat is leuk! Welke speeltuin gaan we? Die bij healthclub juliën. Als we even later in de speeltuin zijn klim ik in de ligschommel en duwt Akari mij vooruit zodat de schommel in beweging komt, als de schommel hoog is klimt Akari er ook in en komt bij mij liggen. We kletsen over dansen, over onze aandoening en natuurlijk hebben we de grootste lol om de grapjes die wij maken over van alles. Na een uurtje ff relaxt in die schommel hebben gelegen en kletsen, gaan we weer naar huis en maken we nog even een musical.ly filmpje. Daarna gaan we ff lekker uitwaaien in het bos. En om de hond ff uit te laten. Geweldig om te zien hoe hij zo voorbij racet: oortjes naar achteren en gaan met die banaan.

Na de heerlijke boswandeling gaan Akari en ik pompoenen uithollen en in de pompoen komt een bloemstukje. Oh ja en mijn oudste nicht komt ook gezellig logeren bij mijn zus. Om 4 uur gaan we ons even klaarmaken voor dansles. Om kwart over 4 rijden we naar healthclub juliën en gaan we dansen, we verzinnen een dansje om op te dansen, en daarna gaan we nog even onze spieren trainen. Best zwaar maar ook leuk! Om half 6 is de les afgelopen en gaan we weer naar huis. Bij het avondeten kletsen we nog heel veel over dansen. Na het eten gaan Akari en ik ons klaarmaken voor de markt in Opheusden. Mijn oom en tante staan deze avond op de markt in Opheusden. Mijn oom maakt zelf dingen van hout. Na de markt gaan we nog even op de koffie bij opa en oma in Opheusden, en daarna gaan we lekker naar huis en kruipen we ons bedje weer in. Welterusten!

Dag 3

Vandaag is het de laatste dag van het logeerfeestje, zoals ik dat altijd noem. Maar het is ook altijd een feestje als iemand komt logeren toch? Met slaperige ogen zie ik dat Akari nog niet wakker is. Ik pak mijn telefoon en kijk op Instagram. Niks bijzonders. Dan op WhatsApp, 30 berichten pfff, daar kijk ik later wel naar. Even later is Akari ook wakker. Goedemorgen meisje zeg ik enthousiast. We kleden ons aan en gaan naar beneden. Beneden knuffelen we Guus zoals altijd. Hij komt weer met een kwispelende staart naar ons toe. Goedemorgen Guus! Zullen we maar gaan ontbijten? Ja want ik heb wel zin in iets, zegt Akari.

Om 12 uur brengt mijn vader ons naar het zwembad in Ede. Akari en ik hebben over een gele mat in het water gerend, gekropen en gelopen. Vaak vielen we eraf. Ik ben wel tienduizend keer kopje onder gegaan hahaha. In het zwembad kwamen we nog een paar meiden tegen van dansles en ook mijn eigen dansjuf! Het wedstrijdbad was IJSKOUD! En het bubbelbad en het ondiepe bad waren heerlijk warm. Ik hou zelf echt niet van koud water maar ben er toch maar even in gegaan. En daar was namelijk ook die gele mat. Als je er eenmaal in ligt of zwemt dan wen je er wel aan. Daarna zijn we als twee stoere meiden van de glijbaan gegaan. Wel 10 keer of zo.

Toen het zwembad om 5 uur ging sluiten gingen we omkleden en naar mijn nicht in Ede. Want mijn zus was daar ook. Mijn nicht en zus zijn naar de bioscoop gegaan. Toen hebben we bij mijn oom en tante gegeten. En na het eten brachten we Akari weer naar huis. Het was een ontzettend leuk logeerfeestje met mijn allerbeste vriendin!

Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Tag Cloud
bottom of page